Góp nhặt lời vàng

Lời vàng của Tổ Qui Sơn

Nếu mình chưa phải là bậc thượng lưu, vượt thắng bên kia bờ giác thì hãy để tâm nơi giáo pháp, ôn tầm kinh điển, rút ra nghĩa lý tinh hoa, truyền bá tuyên dương, tiếp dẫn hậu lai, đó là cách trả ơn cho Phật tổ…

Đạo khả đạo phi thường đạo

Nhiều người cứ tưởng mình thông minh hay trí thức, nhưng thực ra đời sống của họ rất dễ bị ảnh hưởng bởi nhiều thứ: Chuyện lớn có thể là cuộc bầu cử ở Mỹ, đại hội Đảng của Trung Cộng; và nhỏ hơn, có thể chỉ là điệu nhảy Gangnam Style của anh chàng Park Jae Sang thoạt nhảy ra từ bóng tối…

Mười phương pháp tu hành

Tâm chỉ bất động khi nào tâm an trụ hay thấy được sự thật, chân lý bất biến. Bởi vậy trong mọi chuyện, mọi việc, mình phải phát triển con mắt biết thẩm thấu sự thật hay chân lý, gọi là trạch pháp nhãn. Phải biết nhìn xuyên thủng hiện tượng hay hình tướng để biết đặng chân lý…


xem các tin khác

The Spread of Buddhism




INTRODUCTION: THE SPREAD OF BUDDHISM

Ann Heirman (Ghent) and Stephan Peter Bumbacher (Tübingen)
The aim of the present work is to examine the spread of Buddhism in
order to gain a deeper understanding of the way in which Buddhism
found its way into countries and regions different from its area of
origin. Before we invite the kind reader to follow us on our journey,
however, we  rst of all have to ask: What is Buddhism? An immediate
answer offers itself: Buddhism is an abstraction, as is any religion.
Why? No single religion represents a coherent and de nite system of
concepts and notions, for several reasons. First of all, religions evolve
and develop. The transcendent Buddha of the later Mahyna was
signi cantly different from Gotama Siddhattha of the early Hnayna
as preserved in the Pli canon. Just as the Jesus of the early wandering
charismatic preachers of the  rst decades after his execution was different
to the Jesus discussed at the council of Nicea in the early fourth
century. Second, no single member of a religion can be aware of all
possible interpretations. This holds true for the specialists like priests,
monks, or university professors as well as, and even more so, for the lay
believers. What the ordinary Chinese of, say, the Chang’an area of the
late second century AD could know about Buddhism—based on the
few texts that were translated by then into Chinese—differed substantially
from what an elite monk at the Tang court would have known
thanks to the comprehensive libraries available to him. Furthermore,
lay believers may have had a different understanding of the various
elements of their religion than the religious specialists as their view may
still be informed by the earlier “folk-religious” tradition of their primary
socialisation. We are, therefore, well advised to consider Buddhism in
particular and religions in general as complexes consisting of a more
or less “essential core” of concepts shared by most adherents (although
they may understand them differently!) and layers of “secondary shells”
of individually formed notions which may differ considerably from one
believer to the next...

Что представляет собой раскрутка сайтов? Когда пользователь ищет что-то в интернете, то по результатам поискового запроса ему выдаются сайты с нужной информацией, Студия Topodin, Сетевой маркетинг отзывы 6 июля 2013 Сетевым маркетингом называют один из распространенных видов розничной торговли